КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ З ІСТОРІЇ У СИСТЕМІ ЗАГАЛЬНОЇ ОСВІТИ
КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ
НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ З ІСТОРІЇ У СИСТЕМІ ЗАГАЛЬНОЇ ОСВІТИ
При оцінюванні навчальних досягнень з історії враховується:
- рівень
опановування історичними знаннями; знання хронологічних меж періодів,
найважливіших історичних подій і процесів; визначення характерних суттєвих
рис історичних явищ і подій;
- рівень умінь групування
(класифікації) фактів за вказаною ознакою, розкриття причинно-наслідкових
зв'язків між подіями;
- рівень опановування практичними вміннями й навичками
роботи з історичними джерелами; обґрунтування власного ставлення учня до
історичної події, явища, діяча.
Усі види оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюються за
критеріями, наведеними в таблиці.
Рівні навчальних
досягнень |
Бали |
Критерії навчальних
досягнень учнів |
І. Початковий |
1 |
Учень (учениця) називає одну-дві події, дати, історичні постаті
чи історико-географічні об'єкти |
2 |
Учень (учениця) називає декілька подій, дат, історичних постатей
або історико-географічних об'єктів; вибирає правильний варіант відповіді на
рівні «так - ні»; має загальне уявлення про лічбу часу в історії |
|
3 |
Учень (учениця) двома-трьома простими реченнями розповісти про
історичну подію чи постать; упізнати її за описом; співвіднести рік зі
століттям, століття - з тисячоліттям; має загальне уявлення про історичну
карту |
|
ІІ. Середній |
4 |
Учень (учениця) репродуктивно відтворює невелику частину
навчального матеріалу теми, пояснюючи історичні терміни, подані в тексті
підручника, називаючи одну-дві основні дати; показуючи на карті історико-географічний
об'єкт |
5 |
Учень (учениця) з допомогою вчителя відтворює основний зміст
навчальної теми, визначати окремі ознаки історичних понять, називати основні
дати; показувати на історичній карті основні місця подій |
|
6 |
Учень (учениця) самостійно відтворює фактичний матеріал теми,
давати стислу характеристику історичній постаті, установлювати послідовність
подій; користуватись за допомогою вчителя наочними та текстовими джерелами
історичної інформації |
|
ІІІ. Достатній |
7 |
Учень (учениця) послідовно й логічно відтворює навчальний
матеріал теми, виявляє розуміння історичної термінології, характеризує події
(причини, наслідки, значення), виокремлює деякі ознаки явищ і процесів;
«читає» історичні карти з допомогою їх легенди; використовує історичні документи
як джерело знань |
8 |
Учень (учениця) володіє навчальним матеріалом і використовує
знання за аналогією, дає правильне визначення історичних понять, аналізує
описані історичні факти, порівнює однорідні історичні явища, визначає
причинно-наслідкові зв'язки між ними, встановлює синхронність подій у межах
теми; дає словесний опис історичних об'єктів, використовуючи легенду карти |
|
9 |
Учень (учениця) оперує навчальним матеріалом, узагальнює окремі
факти та формулює нескладні висновки, обґрунтовуючи їх конкретними фактами;
дає порівняльну характеристику історичних явищ, самостійно встановлює
причинно-наслідкові зв'язки; синхронізує події в межах курсу, аналізує зміст
історичної карти |
|
ІV. Високий |
10 |
Учень (учениця) використовує набуті знання для розв'язання
навчальної проблеми; виявляє розуміння історичних процесів; робить
аргументовані висновки, спираючись на широку джерельну базу; рецензує
відповіді учнів; зіставляє й систематизує дані історичних карт; синхронізує
події вітчизняної та всесвітньої історії |
11 |
Учень (учениця) володіє глибокими знаннями, може вільно та
аргументовано висловлювати власні судження, співвідносити історичні процеси з
періодом на основі наукової періодизації історії |
|
12 |
Учень (учениця) системно володіє навчальним матеріалом; самостійно
характеризує історичні явища, виявляє особисту позицію щодо них; уміє
виокремити проблему й визначити шляхи її розв'язання; користується джерелами
інформації, аналізує та узагальнює її |
Коментарі
Дописати коментар